loading...

سفارش طراحی انواع وب سایت

بازدید : 149

معنا و مفهوم پورتال (پرتال) چیست ؟

پورتال از نظر لغوی به معنای دروازه (درگاه) می باشد،ولی در حوزه طراحی سایت بستر اینترنت معنا

و مفهوم آن صفحه وبی است که اطلاعاتی را از منایع مختلف در یک شکل واحد جمع آوری کرده و

دسترسی آن را به کاربردر راستای اعلامخواسته ها و نیاز هایش قرار می دهد.به‌طور معمول

هر منبع اطلاعاتی محدوده ی مشخص به‌خود را در صفحه وببرای نمایش اطلاعات اشغال می‌کند،

که گاهی اوقات کاربر می‌تواند مشخص کند کدام نمایش داده ‌شود.

 

 

معنا و مفهوم پورتال (پرتال) چیست ؟

پورتال از نظر لغوی به معنای دروازه (درگاه) می باشد،ولی در حوزه طراحی سایت بستر اینترنت معنا

و مفهوم آن صفحه وبی است که اطلاعاتی را از منایع مختلف در یک شکل واحد جمع آوری کرده و

دسترسی آن را به کاربردر راستای اعلامخواسته ها و نیاز هایش قرار می دهد.به‌طور معمول

هر منبع اطلاعاتی محدوده ی مشخص به‌خود را در صفحه وببرای نمایش اطلاعات اشغال می‌کند،

که گاهی اوقات کاربر می‌تواند مشخص کند کدام نمایش داده ‌شود.

 

پورتال سازمانی برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

حال که با شرح کاملی از پورتال سازمانی تعریف منسجم از آن به دست آمد، پاسخ به این سوال در ابتدای کار ضروریست. شرکت‌های بزرگ برای جذب و اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی با پرسنل، مدیران، مشتریان، تامین‌کنندگان، واسطه‌ها، سهامداران و دیگر واحدهای وابسطه به شرکت نیاز دارند از پورتال PORTAL استفاده کنند. برای هر کاربر با توجه به ماهیت فعالیتش در پورتال سطوح مختلف دسترسی تعریف می‌شود و بدین شکل مدیریت دسترسی به سادگی امکان‌پذیر است.

بدین شکل از طریق طراحی پورتال سازمانی می‌توانید دسترسی به اطلاعات را سرعت ببخشید. امنیت داده را بالا برده و بروکراسی را در سازمان خود کاهش دهید. ارتباطات بخش‌های مختلف سازمان را گسترش دهید و در نهایت با ارزیابی فرآیندهای انجام شده در هر بخش می‌توانید شاهد بهبود عملکرد و کارآیی سازمان باشید و اثر بخشی سازمان را بالا ببرید.

اثر بخشی زمانی مشخص می‌شود که نتیجه ارزیابی به شما اعلام می‌کند که زمان و هزینه ای که صرف کرده‌اید در نهایت ضعف های سازمان را جبران کرده است.

 

طراحی پورتال

در صورتی که شما به دنبال طراحی یک پورتال با کاربری آسان و امکانات مختلفی مثل طراحی صفحات سازگار با تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر به صورت آنلاین، اضافه و کم کردن عناصر صفحه، تولید نامحدود صفحات، منوی کاملا داینامیک و بسیاری امکانات دیگر هستید، حتما برای مشاوره رایگان با کارشناسان واحد طراحی پورتال آتیه پرداز تماس بگیرید. 

اگر شما یک سازمان دولتی هستید، در ساده ترین حالت به طراحی پورتال اطلاع رسانی نیاز دارید، و در صورتی که خدماتی به کاربران داخلی و خارجی ارائه می کنید طراحی یک پورتال سازمانی اختصاصی را به شما پیشنهاد می کنیم.

طراحی یک پورتال مناسب برای هر شرکت، نهاد و سازمان امری است اجتناب ناپذیر که مراجعات حضوری افراد به سازمان را به حداقل رسانده و خدمات الکترونیک بر بستر اینترنت را به کاربران ارائه می کند.

 

رعایت اصول سئو

ممکن است پرتال یک سیستم درون سازمانی باشد و نیازی به در نظر گرفتن قواعد سئو و بهینه سازی وب سایت وجود نداشته باشد حال آنکه در برخی از پرتال ها مانند پرتال های خبری و فروشگاهی رعایت اصول سئو و بهینه سازی که باعث بالا آمدن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو می گردد بسیار لازم و ضروری می باشد و در صورتی که رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو برای شما مهم می باشد بهتر است این موضوع را در لیست درخواست های خود ذکر نمایید.

 

پورتال با وب سایت چه فرقی دارد؟

طراحی وب سایت متفاوت است و معماری آن نسبت به پورتال ساده تر است. این به این معنی نیست که فعالیت یک وب سایت سبک است، ممکن است یک وب سایت اطلاعات بسیار زیادی هم داشته باشد ولی همه این کارها در ساختار سایت قابل انجام است و نیازی به پورتال نیست.

ما برای ساخت پورتال حرفه ای چه می کنیم؟

 

دنبای طراحی وب سایت و پورتال تفاوت‌هایی دارد اما شباهت‌های بسیار زیادی هم دارد. این شباهت ها ان‌قدر زیاد است که کاربران ممکن است قادر به تشخیص این موضوع نباشند که در حال دیدن یک وب سایت هستند یا یک پورتال. تقریبا تمامی نکاتی که در طراحی یک وب سایت حائز اهمیت است در طراحی پورتال هم مهم است. تیم تخصصی ما برای طراحی پورتال های حرفه ای نکات بسیار زیادی را در نظر می‌گیرند. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

 

ظاهری جذاب

 

نباید تصور کنید که وقتی می‌گوییم ظاهری جذاب، منظورمان این است که باید حتما عناصر و رنگ های خاصی در طراحی وجود داشته باشد. ظاهر جذاب و حرفه ای برای یک پورتال شخصی بسیار متفاوت است نسبت به پورتال سازمانی. به عنوان مثال پورتال شخصی را می‌توان با رنگ صورتی طراحی کرد بدون این که عجیب باشد، اما آیا پورتال سازمانی یک وزارتخانه می تواند تم صورتی رنگ داشته باشد؟

 

دنیای رنگ و طرح ها خودش یک دنیای کاملا تخصصی است. ما در تیم راه اندازی پورتال در راستین وب، همواره از گرافیست های خلاق و ایده پرداز استفاده می‌کنیم. ظاهر پورتال شما بر اساس نوع شغل و جایگاه تان و با در نظر گرفتن همه اصول روانشناسی طراحی می‌شود به شکلی که کاربر هنگام ورود احساس راحتی کند و هم چنین ظاهر پورتال را دوست داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: روانشناسی و تاثیر رنگ ها در طراحی سایت

 

کاربر باید راحت باشد

 

تصور کنید  پورتالی با رعایت همه ی اصول حرفه ای از جمله گرافیک، سئو، معماری و... طراحی شده اما کاربر را در نظر نگرفته است. مثلا کاربر برای پیدا کردن مطلب الف باید ده دقیقه همه‌ی پورتال را زیر و رو کند! چنین پورتالی می‌تواند کاربر را جذب کند؟ مطمئنا خیر. 

در حقیقت همه ی کارهایی که ما برای ایجاد پورتال انجام می‌دهیم و همه ی دقت های گوگل در زمینه رتبه بندی پورتال ها، به این دلیل است که کاربران راحت باشد. برای جلب رضایت کاربران باید اهداف و نیازها کاملا مشخص باشد و سپس با یک طراحی حرفه ای همه چیز با دسترسی کاملا آسان در اختیار او قرار گیرد. ما در طراحی پورتال همه این موارد را در نظر می‌گیریم.

 

استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا

 

راه‌های بسیار زیادی برای طراحی سایت پورتال وجود دارد، ان چه یک پورتال حرفه ای را از پورتال های معمولی جدا می‌کند، استفاده از تکنولوژی است. ما برای داشتن طراحی حرفه ای، همواره با دانش روز دنیا پیش می‌رویم. پس از این که بسته به کسب و کار شما نوع پورتال مورد نظرتان تعیین می‌شود، آن را با برترین زبان های برنامه نویسی یا دیگر روش های موجود پیاده سازی می‌کنیم. اهمیت این موضوع در قابلیت توسعه ی پورتال شما بسیار مهم است. شما باید بتوانید در آینده به قابلیت های پورتال تان اضافه کنید. در صورتی که  طراحی با روش های قدیمی یا کم اعتبار انجام شود متاسفانه چنین امکانی نخواهید داشت و همواره مجبور به هزینه های گزاف جهت توسعه پورتال خواهید بود.

 

طراحی رسپانسیو ( واکنش گرا)

 

ممکن است تا به حال برایتان پیش آمده باشد که پورتال را با موبایل، تبلت یا ... باز کنید و ببینید که به خوبی نمایش داده نمی شود. این مشکل بدان معنی است که پورتال به شکل رسپانسیو طراحی نشده است. وقتی یک پورتال رسپانسیو باشد فرقی نمی کند که ان را از طریق چه وسیله ای و با چه سایزی باز می‌کنید، در هر صورت ظاهر آن به درستی و بدون نقص به شما نمایش داده می‌شود. این مورد در میان معیارهای تشخیص یک پورتال حرفه ای مورد مهمی است که اخیرا به اهمیت آن اضافه هم شده است. دلیل افزایش اهمیت طراحی رسپانسیو این است که پیشترها اکثر کاربران از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ با پورتال ها کار می‌کردند، امروزه همه وقت مان را با گوشی موبایل می‌گذرانیم و با توجه به انواع و سایزهای مختلف این وسیله، پورتال باید قابلیت این را داشته باشد که خودش را با وسیله مورد نظر وفق دهد. پورتال های ما به صورت کاملا رسپانسیو طراحی می شود.

 

رعایت اصول سئو

 

پورتال شما توسط موتورهای جست و جو به کاربران نشان داده می‌شود. این موتورها بر نحوه فعالیت شما نظارت دارند. هر چه پورتال حرفه ای تری داشته باشید و بعدا هم حرفه ای تر روی ان کار کنید، موتورهای جست و جو به شما امتیازات بالاتری می دهند. معیار اصلی امتیاز دهی به شما این موضوع است که چقدر به کاربر اهمیت می‌دهید. سئو علمی است که با رعایت آن، موتورهای جست و جو پورتال شما را به عنوان پورتال حرفه ای و به درد بخور تشخیص می‌دهند، شما را به کاربران بیشتری معرفی می‌کنند و در نتیجه باعث رشد شما می شوند. کارشناسان با تجربه ما در شرکت طراحی پورتال راستین وب، با آنالیز کسب و کار شما و رقبایتان کمک می‌کنند از آن ها پیشی بگیرید و به موفقیت بیشتر برسید.

یکی از اولین چیزهایی که در مورد طراحی پورتال باید درک شود، قطعات یا عناصری است که به ایجاد یک محصول می‌پردازند. اصطلاح "طراحی اتمی" که توسط برد فراست ابداع شد، به فرآیندی اطلاق می‌شود که در آن شما یک سیستم طراحی کامل و جامع را طراحی و توسعه می‌دهید که با آن می‌توانید پورتال (یا وب سایت خود را ایجاد کنید).

https://rastinweb.com/portal-design

https://www.veriday.com/blog/design-best-practices-portals/

hasti یکشنبه 21 دی 1399 زمان : 17:55 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 181
  • بازدید سال : 1,374
  • بازدید کلی : 5,958

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد